U.K. subs - Work in Progress

02-03-11 21:57:00 / door ltgdaan / band: U.K. subs / album: U.K. subs - Work in Progress (2011)

U.K. subs - Work in Progress

Opgericht in 1976 zijn de oudjes van de U.K. Subs alweer 35 jaar non-stop actief en staan nog altijd onder leiding van punk icoon Charley Harper, die zelf inmiddels ook met 40% korting van het openbaar vervoer gebruik mag maken. 9 jaar na het laatste studio album Universal (2002) komen de U.K. Subs met hun 23ste release Work in Progress. Voor veel liefhebbers een langverwachte plaat en hij valt zeker niet tegen.

Work in Progress is een zeer uitgebalanceerd en gevarieerd album geworden. Althans, gevarieerd binnen het U.K. Subs spectrum. Work in Progress zal je muzikaal niet verrassen, maar dat is bij de U.K. Subs ook niet de bedoeling. De band heeft streetpunk praktisch uitgevonden en heeft dan ook patent op dit herkenbaar, klassieke punk geluid. Zo vind je naast typische U.K. Subs nummers als ‘Hell Is Other People’, ‘Radio Unfriendly’ en ‘This Chaos’ (dit laatste nummer is mede geschreven door Rancid’s Lars Frederickson) ook new-wave en surf achtige nummers zoals ‘All Blurs Into One’ en ‘Eighteen Wheel’. Dergelijke nummers vormen binnen het punkrock scala van de U.K. Subs geen vreemde eend in de bijt, dus geen zorgen.

Work in Progress is een zeer U.K. Subs typerend album geworden en zal dan ook zeker goed aanslaan bij de liefhebbers. Geen geneuzel, niks nieuws en het gaat er goed op. Het album is gewoonweg klassieke U.K. Subs en gelukkig probeert de band ook niks progressiefs. Zeker voor liefhebbers van oude '77/  80ties punk en voor de oude punkrock sok onder ons, een aanrader.

Score: 72/100

<< the Manges - Bad Juju Rival Schools - Pedals >>